ד"ר גרטי: "אם ה-FDA יאשר אותו, אקח את החיסון של פייזר"

ישראל רובין No Comments on ד"ר גרטי: "אם ה-FDA יאשר אותו, אקח את החיסון של פייזר"

האימונולוג, ד"ר ארז גרטי מספר לקול חי על החיסונים לקורונה של פייזר ומודרנה: "נראה שאין לו תופעות לוואי משמעותיות; אני באופן אישי אקח את החיסון אם ה-FDA יאשר אותו"

חיסון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האימונולוג, ד"ר ארז גרטי מספר לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר על החיסונים לקורונה, שצפויים להגיע לישראל בקרוב: "החיסונים של פייזר, וגם של מודרנה אגב, שניהם עברו שלושה שלבים של ניסויים. שלב הבטיחות, שלב היעילות והשלב השלישי שבודק אם הוא באמת מקטין את ההידבקויות או התחלואה באוכלוסייה ואם יש לו תופעות לוואי נדירות. שני החיסונים נבדקו על עשרות אלפי בני אדם. התוצאות הראשונות עדיין לא פורסמו באופן שכולנו יכולים לראות אלא הוגשו לרשויות הבריאות. התוצאות האל ייבחנו ואז תתקבל החלטה האם זה מספיק יעיל/בטוח בכדי לתת לו אישור חירום – זאת אומרת להתחיל לחסן אזרחים בשעה שהניסוי עדיין בשלבי הרצה".

ד"ר גרטי: "חשוב לי להדגיש שכל מה שאני אומר מתבסס על פרסומים של החברות, כי התוצאות לא פורסמו עדיין לעיון הציבור, כאמור. רשויות הבריאות קיבלו את הנתונים, שהם לא בידיים של החברה. החברה רק ארגנה את הניסוי וברגע שהוא יצא לדרך התוצאות מדווחות למערכת סגורה, לחברה אין שום דרך להשפיע עליה, לשנות אותה או לראות אתם התוצאות אפילו – עד שמגיעים לתחנה שבה אפשר לנתח אותן".

"אני באופן אישי אקח את החיסון אם ה-FDA יאשר אותו", מוסיף גרטי. "החיסון הזה נראה לפחות שאין לו תופעות לוואי משמעותיות. אני מתכוון אין לו תופעות לוואי שמצריכות התערבות רפואית. כן יש לו תופעות של כאבי ראש, חום – דברים טבעיים לחיסון. הוא בעצם מייצר סימולציה של הידבקות והגוף שלנו מגיב כאילו הוא נדבק".



0 תגובות